סיגל גור לביא

אז מי אני? את דרכי בעולם התנועה התחלתי כבר בילדותי, כשרקדתי מאז שאני זוכרת את עצמי. כשבגרתי למדתי באקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים ומשם עוד לפני שסיימתי את לימודיי, נשאבתי לעולם המקצועי של המחול המודרני, כשהצטרפתי ללהקת המחול של ליאת דרור וניר בן-גל. אלו היו שנות ה-90 הסוערות והחופשיות ואני צללתי לעבודה סיזיפית בסטודיו ולעולם של הופעות על במות בארץ ובעולם. במקביל למדתי באוניברסיטת תל אביב פילוסופיה וספרות וכל הזמן כתבתי. הלהקה היתה בית ספר של חיים דינאמיים בהם אין שגרה קבועה של יומיום, ההשתנות כרקדנית היתה מתמדת וההתפתחות היתה חלק מהותי ממנה.

לאחר 5 שנים בלהקה, יצאתי לדרך חדשה של שחרור מקבוצה ומקונבנציות מוכרות ונסעתי להודו להיות פעם ראשונה לבד עם עצמי. עוד קודם נמשכתי לעולם של המדיטציה, של ההתבוננות פנימה, אבל בהודו כבר מינפתי את ההכרות הזו לגבהים… במשך 4 חודשים חייתי בכפר קטן בו תרגלתי יומיום מדיטציה, למדתי טאי-צ'י, רייקי ותרגלתי ויפאסנה באדיקות.

כששבתי לארץ התנועה כרגיל דגדגה לי בפנים. המשכתי את מסעי בעולם המחול והמשכתי ללמד מחול מודרני ואימפרוביזציה. ביחד עם שותפי לסדנאות שהעברתי, יובל פינגרמן, יצרתי קבוצת מחול לרקדנים שרצו לחקור ולהעמיק את החיפוש האישי שלהם בתנועה. ביחד יצרנו מופע מחול שנקרא "לידו", שהציג במשך שנה בתיאטרון תמונע ובסוזן דלאל. במקביל הנחיתי סדנאות של סופי שבוע, של הבעה בתנועה בתוך הסטודיו ובאוויר הפתוח. בזמן זה התחתנתי והפכתי לאמא ל-4 ילדים והחיים כיוונו אותי למקום שמתכנס יותר פנימה. הביתה.

בהחלטה מודעת הנחתי לעולם הפרפורמנס והבמה וחיפשתי מהויות בתנועה שהן יותר אישיות. גיליתי את עולם היוגה שוב, לאחר שכבר שנים קודם לקחתי שיעורי יוגה במסגרות משתנות כרקע לעולם הריקוד. הפעם המפגש המחודש חיבר אותי לאובי ליפשיץ מורתי וחברתי הטובה. ב-2005 למדתי בקורס מורים ליוגה בניצוחה ונחשפתי לעולם הפילוסופיה של היוגה בלימודיי עם ד"ר דני רווה. העמקתי את תרגולי המדיטציה עם פרופ' יעקב רז וצללתי לעומק של לימודי אנטומיה, פיזיולוגיה וקינזיולוגיה עם שלי בר-סלע. ב-2007 המשכתי ללמוד בקורס העמקה מתקדם למורי יוגה עם אובי ליפשיץ, ד"ר גיל זולברג ופרופ׳ דני רווה. במקביל השתלמתי בסדנאות עם מורים אורחים מחו"ל כמו גרהם נורת'פילד מאוסטרליה, ריצ'ארד פרימן מארה"ב, אנדריי סידרסקי מקייב ועוד …

ב-2016 סיימתי לימודי "תרפיה מבוססת מיינדפולנס" באוניברסיטת בר אילן (עם המרצים מתי ליבליך, דוד (שנטם) זהר, גליה תנאי, רני עבדיה, ויקיר קריצ'מן) והמשכתי ללימודי "הנחיית תנועה אותנטית" עם דוד (שנטם) זהר.

ב-2020 הפכתי למורה ליוגה נשית לפי שיטתה של מירה ארצי-פדן. שיעורי יוגה נשית לנשים בכל מעגלי החיים. בתקופת הפריון, הריון וגיל מעבר, תוך מיקוד במחזוריות ההורמונלית המשתנה בחיי אישה ובמציאת עוגן ויציבות.

ב-2023 סיימתי לימודי יוגה רגישה לפוסט טראומה (PTSD) על רקע בטחוני אצל מיכל ירקוני. אני מלמדת קבוצות יוגה רגישה לטראומה בבית מאזן ברחובות, בסטודיו ניע בתל אביב וגם באופן פרטני.

בשנת 2007 פתחתי את "סטודיו ניע למחול וליוגה" ואני מלמדת בו שיעורים פרטיים וקבוצתיים של ויניאסה יוגה, יוגה נשית, יוגה רגישה ואימפרוביזציה בתנועה. מנחה קבוצות מתרגלים במדיטציית מיינדפולנס, מנחה מפגשים אישיים של MBTׂׂ -"תרפיה מבוססת מיינדפולנס". ליוויתי חולי סרטן בבתיהם בתרגול מדיטצית קשיבות, כחלק מעמותת "אחד על אחד". אני מעבירה מפגשים פרטיים של תרפיה מבוססת מיינדפולנס- שילוב של שיחה ותרגול מדיטציה. מנחה קבוצות תרגול של מיינדפולנס ומלמדת שיעורים פרטיים של יוגה רגישה לפוסט טראומה לנשים ולגברים.

מחוץ לסטודיו הייתי שותפה בצוות המנחים בקורסים להכשרת מורים של אובי ליפשיץ ב"צ'אנדרה יוגה" ו"בסטודיו לוטוס". לימדתי בסטודיואים נוספים במרכז. העברתי סדנאות סופ"ש של יוגה, תנועה ופלדנקרייז עם אובי- בחורף בקיבוץ ענבר שבצפון, ובקיץ באי פארוס ביוון. עדיין מלמדת עם יובל פינגרמן סדנאות סופ"ש מרוכזות של ויניאסה ואנו יוגה- שילוב של הדיוק של איינגר והזרימה של הויניאסה.

שמחה שהתנועה היא חלק מחיי שנים רבות כל כך. שמחה בתלמידיי שבזכותם אני מורה שממשיכה ללמוד ולהשתכלל. מזמינה אותכם לחקור את תנודות התודעה דרך תרגול הגוף. בואו ככה, כפי שהינכם.